Fel på världen

Vad har fucking hänt?! Vill man ha respekt i det är fucking samhället, ska man slå folk. Man ska visa sig stark och inte ta nån skit. När man får skiten, slåss man för att visa att man är starkare. Sen springer man in på toan och gråter, skär sig, kollar sig i spegeln och tänker "är jag ful? är jag verkligen så ful som hon säger?" Minsta lilla ord kan förändra ett helt liv. Även fast DU kanske inte bryr dig ett skit om personen, vet du väl inte hur mycket respekt den kanske har för dig? Och om du sen säger att det är ful, hora, orré, skabb, äcklig osv, kan sänka den till botten. Botten. Du vet inte heller vad den gått igenom, den kanske nyss förlorat sin mamma, och är grymt svag. Eller så har den det kanske tufft hemma, jobbigt i skolan, föräldrar som slår en, you name it. Som kan göra det så jävla mycket jobbigare att ta emot skiten du kastar på den. Alla ahr sina svaga punkter, och om du träffar dom, kan det gå illa. Tänk om den personen tar självmord. Du tänker kanske "Åh, äntligen, horan är död." Men tänk om det är pga dig hon är död? Skulle du säga samma sak då? Tror inte det. Då skulle du be för ditt liv. Du skulle be om förlåtesle och önska att du aldrig, aldrig gjort det du gjorde mot henne. Du har ingen fucking aning om vad som snurrar i hennes huve. Eller hur? Eller.... du kanske är synsk? Inte vet jag. Men jag vet att du skulle få skuldkänslor om hon dog pga dig. Det är mänskligt, kan man inte göra nått åt. Så tänk på vafan ni säger till folk. För tänk om det var ni som det blev kastat skit på? Eller, ni kanske redan har blivit kastad skit på? Är det därför ni kastar skit på andra? Vafan, visa då att ni är bättre och låt bli. Jag har blivit kastad skit på, men jag löser det inte med nått fucking bråk. Jag försöker lösa det ist. Testa det nästa gång. Om ni inte märkt det så har ni liksom en mun som man pratar med, använd den ist för näven. Och snälla...... låt bli att kasta ur hora, orré, äcklig ful osv till varandra. Har ni såna problen med att snacka med varann, låt bli då?! Lämna varandra ifred bara? Vafaaaaan är problemet? Måste ni slåss eller? Börja på boxning eller nått då, då får ni slåss men ni slipper få massa skit på er.
Antagligen kommer inte en enda läsa den här texten, men jag behövde iaf skriva av mig. Och ni som slåss, eller vet svaret på varför folk slåss. Kommentera då och förklara det för mig. För jag fattar inte grejen, vad vinner man på det? Visa lite kärlek ist vafan.......
Är det såhär du vill se ut?
För det är det du kommer göra en vacker dag.
Tillslut får du tillbaks alla nävar du gett folk. Kanske inte idag, inte imorn, inte om en vecka. Men om ett år kanske. Ingen aning. Men tror inte att du får ge alla hur mycket nävar du vill, utan att få tillbaks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0